Tulpen en de kat van de buren.


“Ben jij dat nou nooit zat om elk jaar bloembollen te planten?, vraagt een mevrouw me. Zat? Ik kan niet wachten! Als de dozen met bloembollen van mijn leverancier worden bezorgd, voelt het zo fijn als verjaardag, sinterklaas en kerst te samen. Ik begin meteen.

Zoals ik in een vorig blog al vertelde (klik hier ) heb ik de achtertuin opnieuw aangelegd. Nu is het planten in een nieuw aangelegd stuk tuin het fijnste dat er is. De zware kleigrond is goed bewerkt en heerlijk rul. De 500 tulpen in de kleuren wit, groen/wit gestreept en donker rood zijn zo ingeplant.  Afvinken zou je denken. O nee!

Elke dag vind ik opgegraven tulpenbollen. Ze liggen her en der boven de grond. Hoe dit kan? Het is de kat van de buren. Deze kat weet als geen ander dat ik de grond heb bewerkt. De volgende dag wordt dat stuk grond als kattenbak gebruikt. Ik kan je vertellen dat het heel vies is als je daar een bloembol in moet planten.

Om die reden maak ik jacht op die kat. Zo kan je mij regelmatig uit het huis zien sprinten, nijdig sissend, kssst ksst. Rotkat!

Bloembollen planten ben ik niet gauw zat, maar de ongemanierde kat van de buren; die ben ik HELEMAAL zat!

P.S. Kattenliefhebbers, voel je niet aangesproken, ik neem aan dat jullie keurige katten hebben.

romantischerozentuin.nl


De dozen in de gang vol met.......


.......bloembollen.


Het nieuwe tuingedeelte.


500 tulpen zijn zo geplant.


Ik plant donker rode....


Donkerrood geeft diepte aan het kleurschema.


Daarbij wit/groen gestreept.....


..........en helemaal witte.

Tulip bulbs and the neighbour’s cat.

“Don’t you ever get fed up with planting bulbs every year?”, a lady asks me. Fed up? I just cannot wait! As soon as the boxes are delivered from my bulb supplier () it feels like birthday, Santa Claus and Christmas all together. I start planting immediately.

As I mentioned in a previous blog (), I have re-worked the backyard. Planting in a newly shaped garden area is the nicest thing to do. The heavy clay soil is well prepared and deliciously crumbly. Planting 500 tulips in colour shades of white, green/ white striped and dark red is easy. Another box ticked, you might think. Alas reality is different!

Every day I find unearthed tulip bulbs in the back yard. They are scattered all over the place. How can this be? Well, it turns to be the neighbour’s cat. This cat knows exactly when I have prepared the soil. The next day, that particular piece of soil is used as a litter box. I can assure you that it is quite smelly and dirty if you have to replant a bulb.

For that reason, I hunt for the cat. So regularly you can see me sprinting from the house into the garden, angrily hissing, kssst ksst. Rotkat!

So I am never fed up with planting flower bulbs, but the uncivilized neighbour’s cat; I'm totally FED UP with that beast!

P.S. Dear cat lovers, please don’t feel offended, I reckon your cat never do such things.


Reacties

  1. Hallo Hetty,
    Er is maar een remedie voor de kat van de buren ...een heel simpele plantenspuit.....
    daar houden ze niet van ,zo heb ik ook de katten uit mijn buurt opgevoed.
    Nu passeren ze gewoon via het pad en verlaten de tuin .
    Iedereen blij.
    Groeten Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, jammer van die kat.
    Wij hebben een aanloop kat die doet dat gelukkig niet, wij zijn blij met haar.
    Ze heeft al een aantal ratten en muizen gepakt, waar ze poept weten we nog niet.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ich freue mich schon auf den Frühling, liebe Hetty, wenn Deine 500 neuen Tulpen blühen werden. Das wird eine Pracht! Ich bin zwar eine Katzenoma (Sohn und Tochter haben Katzen), ABER wenn es um meinen Garten geht, verstehe ich da auch keinen Spaß. Ich bin ganz auf Deiner Seite. In fremden Gärten spazieren gehen, das dürfen sie. Aber das 'große Geschäft' sollten sie zu Hause im eigenen Garten erledigen. Eine gute Woche!
    Groetjes Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat vast weer heel
    erg mooi worden,Hetty.
    En nee hoor,ik voel me niet
    aangesproken,onze kater Guusje
    gaat ook wel graag de hort op hoor,maar
    is ook dolblij,met onze eigen tuin.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Hetty, I never have some cats in my garden since two dogs are living together with us ;-)). This is really a big collection of bulbs you have bought ... wow. I only bougt 6 Boxes this year. Dear Hetty, looking back to my post - it was a joke post. It never existes a Nocardfotografie its just to go into the garden without having a saving card in your kamera. This is, what sometimes happens to me and this is, what I made my special jokes of. I'm so sorry about, because people not beeing grow up with the german language have surely some Problems with understanding such a kind of writing! Hope you will forgive me ... Yours Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die kartonnen dozen zijn voor de kat ook leuk speelgoed, misschien kan je hem daarmee afleiden van de bollen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk die dozen tulpen en het vooruitzicht van een schitterend bollenvoorjaar. Kattendrek in de tuin is minder, ik zou de tuinslang klaarleggen..... Ben overigens wel kattenliefhebber, had er niet zo lang geleden zelfs 5, maar ze zijn door ouderdom en ongeluk inmiddels uitgestorven.
    Groet,Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, Hetty... The bane of the gardener: The neighbour's cat. We had a similar problem until we bought some special tablets that we scattered throughout the place he "liked". They were deterrent enough and he now goes to another neighbour's backyard!
    The tulips are lovely and worth the effort of planting and looking after them.
    Thank you for joining Floral Friday Fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha ha, they never did such things, oh, no. My neighbor's cats liked to dig up the seedlings, why? have no idea.
    Very nice pictures of your planted tulips. Sure next spring your newly re-planted garden is beautiful, Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten